Η Samsung ανακοίνωσε τον ετήσιο Τεχνοοικονομικό Δείκτη (Techonomic Index), ο οποίος αποτελεί την πιο ολοκληρωμένη μελέτη για τον τρόπο που αλληλεπιδρούν οι Ευρωπαίοι με την τεχνολογία. Στη μελέτη συμμετείχαν 18 Ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα, αποκαλύπτοντας τις συνήθειες χρήσης και δαπάνης σε πλήθος ηλεκτρονικών συσκευών.
Η νέα πανευρωπαϊκή μελέτη αποκαλύπτει ότι το νοικοκυριό του 2015 είναι πλέον κάτι παραπάνω από ένα μέρος στο οποίο τρώμε, κοιμόμαστε και χαλαρώνουμε. Αποτελεί κόμβο εργασίας, μελέτης και ψυχαγωγίας, όπου συνδεόμαστε με τα αγαπημένα μας πρόσωπα και αντλούμε έμπνευση από τον κόσμο γύρω μας. Η τεχνολογία εμπλουτίζει αυτήν την εμπειρία, καθώς ο μέσος όρος συσκευών ενός ελληνικού νοικοκυριού αντιστοιχεί σε 19, αναδεικνύοντας ότι ο δρόμος προς τα πιο έξυπνα σπίτια φαίνεται μονόδρομος.
Η επένδυση στην ψηφιακή εκπαίδευση μεγαλώνει, καθώς ο χρόνος που δαπανάται σε mobile gaming μειώνεται
- Πανευρωπαϊκά, 17% των νοικοκυριών πληρώνουν σε τακτές περιόδους για πρόσβαση σε εκπαιδευτικό περιεχόμενο, 5 φορές περισσότερο από ότι το 2014 (3%). Το 22% των Ελλήνων πληρώνουν για πρόσβαση σε εκπαιδευτικό περιεχόμενο σε μηνιαία βάση.
- Ένας στους τέσσερις Ευρωπαίους (25%) καταναλώνουν εκπαιδευτικό περιεχόμενο σε εβδομαδιαία βάση - μία αύξηση της τάξης του 3% σε σχέση με το 2014. Στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό είναι 37%.
Και ενώ το κομμάτι της εκπαίδευσης βρίσκεται σε τροχιά ανόδου, η προσήλωση στα mobile παιχνίδια, σε αντίθεση, έχει αρχίσει να περιορίζεται. Μόλις το 33% των Ευρωπαίων παραδέχονται ότι παίζουν κάποιο mobile παιχνίδι σε τουλάχιστον εβδομαδιαία βάση - μία σημαντική μείωση σε σχέση με το 42% το 2014. Σημειώνεται ότι το παιχνίδι που ήταν πρώτο σε αριθμό downloads ήταν το Candy Crush Saga.
Στην Ελλάδα το 41% χρησιμοποιεί το smartphone ή tablet του για gaming ή εφαρμογές για ψυχαγωγία σε εβδομαδιαία βάση, παρ’ όλα αυτά δεν ξοδεύει ιδιαίτερα μεγάλα ποσά για αυτό το λόγο (9 ευρώ/μήνα). Αντίστοιχα και στις δαπάνες που αφορούν σε εκπαιδευτικό περιεχόμενο ο μέσος όρος ενηλίκων στην Ελλάδα ξοδεύει 10 ευρώ/ μήνα, όταν το Ηνωμένο Βασίλειο που έχει την πρωτιά ξοδεύει 18,5 ευρώ/ μήνα.
Τέχνη και Τεχνολογία
- 24% των νοικοκυριών στην Ευρώπη πλήρωσαν για stream περιεχόμενο (ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές) τον περασμένο μήνα, τέσσερις φορές περισσότερο από το μόλις 5% το 2014. Το ποσοστό των Ελλήνων που πληρώνουν για stream περιεχόμενο ανέρχεται σε 20% σε μηνιαία βάση.
- Ένας στους πέντε Ευρωπαίους (21%) πλέον πληρώνουν για τις ψηφιακές εκδόσεις - διπλάσιο ποσοστό σε σχέση με το 2014 (9%). Το αντίστοιχο ποσοστό που πληρώνουν στην Ελλάδα για ψηφιακές εκδόσεις (ηλεκτρονικά βιβλία και περιοδικά) ανέρχεται σε 23%.
- 75% των Ευρωπαίων συμμετέχουν πλέον σε δραστηριότητες κοινωνικής δικτύωσης - αύξηση σε σχέση με το 70% το 2014. Στην Ελλάδα το ποσοστό που συμμετέχει σε δραστηριότητες κοινωνικής δικτύωσης φτάνει το 87%.
Από πληροφορίες μέχρι online εκμάθηση ξένων γλωσσών και εκπαιδευτικά / πληροφοριακά YouTube βίντεο, τα νοικοκυριά σε όλη την Ευρώπη ψάχνουν online για να καλύψουν την επιθυμία τους για μάθηση και την ανακάλυψη νέων πραγμάτων. Περισσότεροι από τους μισούς Ευρωπαίους (54%) κάνουν stream βίντεο τακτικά, μία αύξηση 50% σε σχέση με την περσινή χρονιά. Τα ψηφιακά βιβλία και άλλες εκδόσεις παραμένουν δημοφιλή με μόλις λίγο πιο κάτω από το ένα τρίτο (29%) να επιλέγει να διαβάσει τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Στην Ελλάδα, αντίστοιχα, stream τηλεοπτικών προγραμμάτων, ταινιών και βίντεο κάνει το 73% τουλάχιστον 1 φορά την εβδομάδα.
Πλέον υπάρχουν άπειρες δυνατότητες που βρίσκονται στα χέρια μας. Η διαρκής κυριαρχία των κοινωνικών δικτύων επισημαίνει ότι η ζωή μέσα στο νοικοκυριό είναι πιο κοινωνικά δικτυωμένη από ότι στο παρελθόν. Οι δυνατότητες του Internet of Things θα αυξηθούν, όσο η χρήση των συσκευών hardware, που συνδέονται με το internet, συνεχίζει να εξελίσσεται.
Η επιστροφή της τηλεόρασης - ο ημερήσιος χρόνος θέασης αυξήθηκε κατά μισή ώρα
- Πανευρωπαϊκά, 30 λεπτά επιπλέον δαπανώνται στην παρακολούθηση τηλεόρασης το 2015 σε σχέση με πέρσι.
- Περισσότερος χρόνος δαπανάται στην παρακολούθηση τηλεόρασης (3 ώρες και 7 λεπτά) παρά στη χρήση laptops (2 ώρες και 47 λεπτά). Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα σε μία τυπική ημέρα, ο μέσος χρόνος παρακολούθησης τηλεόρασης είναι λίγο πιο κάτω από τρεις ώρες.
- 39% των Ευρωπαίων κατεβάζουν τακτικά τηλεοπτικά προγράμματα (αύξηση από το 29% το 2014). Στην Ελλάδα το 64% κατεβάζει τακτικά τηλεοπτικά προγράμματα και video.
- Ένας στους πέντε πλέον χρησιμοποιούν το κινητό / tablet / desktop υπολογιστή ή το laptop τους για να παρακολουθήσουν τηλεοπτικά προγράμματα, που δεν πρόλαβαν να δουν. Στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται σε 23%.
Η ψυχαγωγία στο σπίτι σε ρυθμό ανάπτυξης
- Υπάρχει αύξηση 26% στην εβδομαδιαία χρήση οικιακών συσκευών για μαγειρική ή καθαριότητα. Ο χρόνος χρήσης των συσκευών για μαγειρική στην Ευρώπη είναι συνήθως 1 ώρα και 6 λεπτά την ημέρα, 14 λεπτά περισσότερο από ότι το 2014.
- Η μεγαλύτερη αύξηση σε ημερήσια χρήση συσκευών είναι στις οικιακές συσκευές με 84% των ανθρώπων να χρησιμοποιούν τις συσκευές μαγειρικής καθημερινά (αύξηση 12% σε σχέση με το 2014). Στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό είναι 81%.
- 46% των καταναλωτών (47% για την Ελλάδα) χρησιμοποιούν πλέον συσκευές καθαριότητας καθημερινά (πανευρωπαϊκή αύξηση 13% συγκριτικά με το 2014).
Ενδιαφέροντα πορίσματα της έρευνας για την Ελλάδα
Το μέσο νοικοκυριό στην Ελλάδα διαθέτει 19 ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, μεταξύ αυτών δύο τηλεοράσεις και τουλάχιστον ένα tablet. Παράλληλα, τo 99% των νοικοκυριών έχει στην κατοχή του ένα τουλάχιστον κινητό τηλέφωνο, με το 97% να το χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση με βασικότερους λόγους χρήσης την πρόσβαση στο email (96%), τις μηχανές αναζήτησης (87%) και τα sites κοινωνικής δικτύωσης (87%). Το ποσοστό χρήσης σε καθημερινή βάση για την τηλεόραση φτάνει το 90%, ίδιο ποσοστό με αυτό του επιτραπέζιου υπολογιστή ή laptop.
Ενώ μόλις το 48% των νοικοκυριών στην Ελλάδα χρησιμοποιούν το tablet καθημερινά, ο χρόνος χρήσης ξεπερνάει και αυτό τον κινητών τηλεφώνων (που είναι 1 ώρα και 15 λεπτά), φτάνοντας στη μία ώρα και 20 λεπτά. Την ίδια στιγμή, οι Έλληνες την περισσότερη ώρα / ημέρα δαπανούν στην παρακολούθηση τηλεόρασης - κάτι λιγότερο από τρεις ώρες καθημερινά.
Αναφορικά τώρα με τη χρήση οικιακών συσκευών, το 81% χρησιμοποιεί συσκευές μαγειρικής καθημερινά, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τις συσκευές καθαριότητας αγγίζει το 47%. Σε εβδομαδιαία βάση, πάντως, σχεδόν όλοι οι ερωτηθέντες χρησιμοποιούν τις οικιακές τους συσκευές (95% μαγειρικής και 99% καθαριότητας).
Από πλευράς δαπανών για περιεχόμενο, το μεγαλύτερο ποσοστό Ελλήνων (56%) πλήρωσε για να κατεβάσει μουσικό περιεχόμενο συγκριτικά με οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο.
Η ομάδα του xalase
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου